Volvo S40
Prémiový sedan střední třídy S40 je další z řady báječných švédských vozů. Má výrazný sportovní ráz, jeho linie zdůrazňují jízdní ambice. Přitom na první pohled identifikujete výrobce, čistý skandinávský design, odkazy na přídi i zádi jsou zřejmé, tohle auto patří do rodiny Volvo. Tohle Volvo od prvopočátku své existence útočí ladnými křivkami na city a jednoznačně působí dojmem elegantního, dynamického a luxusního vozu. Za design patří tomuto automobilu, stejně jako jeho severským soukmenovcům z dalších modelových řad Volva, jednička s hvězdičkou.
Krásný a stylisticky čistý je sedan S40 i uvnitř. V jednoduchosti je krása. Jednoduché linie, žádné kudrlinky, žádné zbytečnosti. V interiéru se cítíte dobře, vše přirozeně najdete tam, kde to očekáváte. Severská designérská škola má zkrátka nezpochybnitelné kouzlo. Materiály jsou samozřejmě kvalitní, dílenské zpracování precizní, přehledné pracoviště řidiče ozvláštňuje středová konzole, která se jakoby vznáší v prostoru.
Milovníci švédského designu jsou zvyklí na podobný minimalismus, takže interiér S40 bude jistě místem, kam se budou chtít častěji vracet. Čisté linie a přírodní materiály (dřevo) uchvátí každého, kdo si sedne do pohodlného koženého sedadla. To vás svojí příjemností téměř obejme a vy si budete moci užít množství pohodlných kilometrů za volantem sedanu S40.
Vznášení v prostoru připomíná i samotná jízda, podvozek bez protestů eliminuje nedokonalosti českých silnic a dokazuje, že jízda po dlažebních kostkách může být stejně příjemná jako „plavba“ po hladkém asfaltu. S40 žehlí i ty nejhorší úseky tuzemských vozovek, přitom ale ustojí i dynamičtější jízdní projev. Na dálnici se pak Volvo S40 proměňuje v plachetnici, která vás v pohodlí a bezpečí přenese přes veškeré nástrahy českých dálnic. Řazení je přitom krátké, přesné, jednoduše bezchybné.
Aktuality
26. 6. 2011 – Úsporný systém DRIVe u modelu S40
Švédská automobilka Volvo dává velký důraz na ekologii, a proto se před několika lety rozhodla vyvinout úsporný systém pohonu, který dokáže výrazně snížit spotřebu paliva a množství vypouštěných emisí. Výsledkem náročného vývoje je systém DRIVe využívající technologie Start/Stop.
Ta dokáže vypínat motor v situacích, kdy není potřeba – například při stání na křižovatce. Můžete namítnout, že tak krátké zastavení chodu motoru se nemůže výrazně projevit na spotřebě paliva. Opak je však pravdou. Pokud jezdíte častěji v hustém městském provozu, tak spotřeba paliva se systémem Start/Stop povážlivě klesne.
2. 2. 2011 – Volvo představuje model S40 R-Design
Tolik oblíbený „R-Design“ se dostal i k malému sedanu S40. Dravost a sportovní naturel – to přesně symbolizuje nový typ „es-čtyřicítky“. Velkých změn doznal podvozek vozu, který je laděn do sportovna. Na svědomí to mají především tužší tlumiče a inovované pružiny. Světlá výška vozu se snížila právě díky zmíněným úpravám. Vůz je tak mnohem stabilnější na silnici a v zatáčkách drží jako „přibitý“.
Pěkným detailem jsou chromované koncovky sportovních výfuků. V základní variantě vozu jsou 15palcová litá kola Cratus v matně stříbrné barvě. V případě zájmu si řidič může koupit 18palcová kola Midir s diamantovým výbrusem. Poslední úpravou na sedanu S40 R-Design oproti běžné sériovce, jsou barevně sladěné díly karoserie.
20. 8. 2010 – Volvo S40 má nově v nabídce inovované motory
Pro modelový rok 2011 je v přípravě nová paleta dieselových motorů, které svými výkonovými parametry více odpovídají požadavkům řidičů. Novinkou jsou přeplňované pohonné jednotky jednoduše nazvané D2. D3 a D4.
Malý čtyřválec D2 má zdvihový objem 1,6 litru a papírová kombinovaná spotřeba paliva je 4,3 litru na 100 kilometrů. Motor bude nejvhodnější pro řidiče, kteří nepožadují od vozu vysoké výkony, ale spíše nízkou spotřebu.
Dieselový agregát D3 nahrazuje starší motor označovaný 2,0D. Inovovaná technika zaručuje kultivovaný chod a rychlou odezvu na pokyny řidiče. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem hodnoty 5,1 litru na 100 kilometrů.
Nejvýkonnějším dieselem v nabídce bude v roce 2011 motor D4. Z technologického hlediska je identický se slabší pohonnou jednotkou D3. Ze stejného zdvihového objemu (2,0 litru) dokázali technici Volva dostat o 27 koní více. Konečný výkon motoru je 177 koní.